web redizajn stranica

Redizajn web stranice

Redizajn web stranice nije samo pitanje estetike. To je funkcionalna odluka koja često dolazi kao rezultat promjena u poslovanju, korisničkim navikama, tehnologiji ili jednostavno – spoznaje da ono što imate više ne radi onako kako bi trebalo. Mi svakodnevno radimo na izgradnji i redizajnu web stranica i aplikacija, i ako postoji jedna stvar koju možemo odmah izbaciti iz glave, to je ideja da je redizajn samo kozmetička operacija.

Kod većine klijenata, redizajn dolazi kao posljedica frustracije. Stranica se sporo učitava. Teško se snalazi. Ne prikazuje se dobro na mobitelima. Ili je zadnji put ažurirana 2015., kad su još svi koristili desktop monitore od 19 inča. Tu negdje počinju i pitanja – treba li nam nova stranica ili možemo “samo malo popraviti”? I koliko to sve košta, i zašto “samo promjena boja” nije 100 eura?

Istina je jednostavna – web stranica više nije brošura. Ljudi je koriste. Klikću. Pretražuju. I bježe, ako ne dobiju ono što žele u prvih nekoliko sekundi. A ako vi imate proizvod, uslugu ili informaciju koju pokušavate prodati ili podijeliti, ne možete si dozvoliti da vam stranica radi protiv vas.

Redizajn web stranice nije samo promjena izgleda. To je analiza svega što je dosad radilo, svega što nije, i donošenje odluka koje imaju direktne posljedice – na posjećenost, prodaju, upite, reputaciju.

Kako izgleda stvarni proces redizajna web stranice

Kada radimo redizajn, ne krećemo s pitanjem “Koje boje vam se sviđaju?”. To dođe puno kasnije. Prvo gledamo gdje stranica trenutno puca. Uspoređujemo metriku – od bounce rate-a i prosječnog vremena zadržavanja, do heatmapova i konkretnih upita korisnika. Jer ako 200 ljudi svaki mjesec klikne na kontakt, ali samo troje pošalje upit, nešto tu ne štima.

Redizajn nije isto što i rebranding, iako ih klijenti često brkaju. Nećemo vam nužno mijenjati logo, boje i fontove (osim ako želite). Ali hoćemo popraviti UX, ubrzati učitavanje, poboljšati navigaciju, optimizirati za mobilne uređaje i učiniti da posjetitelji rade ono što vi želite da rade – bez da ih stranica frustrira.

Kroz godine rada na ovakvim projektima, naučili smo da redizajn najčešće krene iz nekoliko vrlo konkretnih razloga:

  • Stranica je spora i zastarjela
  • Nije prilagođena mobilnim uređajima
  • Korisnici ne mogu pronaći informacije
  • SEO rezultati su slabi ili se pogoršavaju
  • Interni tim više ne može lako dodavati sadržaj
  • Poslovni model se promijenio, ali web nije

Tu negdje leži i glavna razlika između “redizajna” i “redizajna koji stvarno nešto promijeni”. Prvi je samo sloj boje na starom autu. Drugi podrazumijeva i pregled motora, kočnica, možda i kompletno novo vozilo. I to zahtijeva ozbiljan razgovor s klijentom. Jer ne radimo web stranice zato što nam se sviđa gledati piksele. Radimo ih da riješe konkretan problem.

Gdje ljudi najčešće griješe kada pokušavaju sami ili naruče prebrz redizajn

Najčešća pogreška? Redizajn bez cilja. Kad klijent kaže “ne sviđa mi se više kako izgleda”, a zapravo nema ni analitiku ni feedback korisnika, to je kao da rušite kuću jer vam je dosadio tapet. Može – ali uz razuman razlog.

Druga velika greška je zanemarivanje sadržaja. Možemo napraviti najmoderniji dizajn na svijetu, ali ako je sadržaj loše strukturiran, pun grešaka i ne nudi vrijednost, korisnici neće ostati. Još je gore ako se redizajnom sadržaj čak i pogorša – što se često događa kad se žuri ili kad agencija ne zna s čim zapravo radi.

Treća stvar je nedostatak testiranja. Kod nas svaki redizajn prolazi kroz fazu “staginga”, gdje se testira prije objave. Gledamo kako se ponaša na mobitelima, na starim preglednicima, s lošijom internet vezom. Ako stranica ne radi pod stresom, ne smije na produkciju.

I na kraju – SEO. Redizajn bez SEO migracije zna uništiti godine organskog rasta. Svaka URL promjena, brisanje sadržaja, preusmjeravanje – mora biti pažljivo planirano i izvedeno. Ako ne, Google će vas jednostavno izbaciti iz igre.

Zato naš redizajn nije brz. Ali je učinkovit. Jer je temeljen na stvarnim podacima i iskustvu, a ne na željama dizajnera ili trenutačnom trendu, kontaktirajte nas još danas!

Similar Posts