Redizajn internet stranice

Redizajn internet stranice često se doživljava kao nešto što “će ekipa iz marketinga odraditi kad stigne”. Ili kao projekt koji se pokreće kad direktor kaže da mu stranica izgleda “zastarjelo”. Problem je što internet ne čeka. I korisnici ne mare za to kako se vi osjećate prema svojoj stranici – oni samo žele da radi, brzo, jasno i bez frustracije.

Mi redizajniramo internet stranice jer znamo koliko brzo stvari zastarijevaju. Ne pričamo o desetljećima – već o godinama, ponekad i mjesecima. Tehnologija ide naprijed, a korisnička očekivanja rastu. Ako vaša stranica ne prati te promjene, onda nije bitno jeste li uložili 500 ili 5000 eura – ona ne donosi rezultat.

Redizajn internet stranice je proces u kojem se sagledava postojeće stanje, analizira gdje sustav gubi korisnike, i planira kako da se to ispravi. Iako se na prvi pogled čini da se samo „uljepšava“ stranica, zapravo se često radi o kompletnoj rekonstrukciji korisničkog iskustva, arhitekture sadržaja, performansi i tehničke pozadine.

U velikoj većini slučajeva, klijenti koji nam dolaze već osjećaju da nešto nije u redu. Stranica je spora. Mobilna verzija je nečitljiva. Forma za kontakt više ne šalje upite. Ili se jednostavno sve čini staro i kruto – a korisnici to osjete u prvih pet sekundi. To nije dojam, to je podatak.

Pristup redizajnu koji nije “copy/paste” s prošlog projekta

Kad nas angažiraju za redizajn, ne donosimo unaprijed gotov predložak. Ne radimo po principu “ovo smo prošli tjedan radili za jednu firmu pa ćemo i vama slično”. Svaka internet stranica ima svoju publiku, ciljeve, strukturu i probleme. I svaki redizajn počinje dijagnostikom – ne dizajnom.

Analiziramo gdje korisnici izlaze sa stranice, koji sadržaj privlači pažnju, koji se ignorira, koliko vremena ljudi provode na važnim sekcijama. Gledamo tehničke aspekte – vrijeme učitavanja, SEO greške, responzivnost, neaktivne funkcije. Jer nema smisla mijenjati boje ako je back-end kaos.

Najgore je kad klijent sam redizajn zamišlja kao “lakše za oči”. To je možda točno za vizualni identitet, ali ako korisnik ne može pronaći ono po što je došao – redizajn je promašen. I to se često događa.

Redizajnirali smo stranice koje su imale odličan dizajn – ali potpuno nelogičnu navigaciju. Ili tekstove koji su marketinški briljantni, ali korisnik nakon čitanja nije znao što treba napraviti. Funkcija mora ići ispred forme. Dizajn mora služiti sadržaju – ne obrnuto.

Pogreške koje ubijaju učinkovitost redizajna prije nego stranica uopće krene

Jedna od prvih i najskupljih grešaka je ignoriranje starog sadržaja. Ako se redizajn radi “od nule”, a pritom se zanemari ono što već postoji, često se baci vrijedna SEO pozicija koju je stranica gradila godinama. Preusmjeravanja? Nema ih. Meta podaci? Izgubljeni. Slike? Zbijene i bez alt opisa. Google to sve primijeti i kazni.

Druga česta greška je pokušaj “previše svega”. Kad se redizajn koristi kao prilika za natrpavanje – još sekcija, još boja, još animacija – rezultat je često zbrka. Korisnici ne znaju gdje gledati, što kliknuti, ili jednostavno – odustanu.

Još jedna stvar koju rijetko tko planira – skalabilnost. Dobar redizajn mora predvidjeti rast. Ako ćete kroz godinu dana dodavati novi proizvod, novu uslugu ili novu jezičnu verziju, treba to planirati već sada. Jer naknadno “nadoštukavanje” je skuplje i češće kompromisno.

Kod nas proces ide ovako:
– prvo pitamo zašto redizajn uopće ide u igru
– onda tražimo konkretne podatke, ne dojmove
– nakon toga radimo prototipove – jednostavne, žičane, bez boja
– i tek kad sve funkcionira kao treba – radimo dizajn

Naravno, sve to podrazumijeva i testiranje. Nema objave bez prolaska na mobilnim uređajima, sporim vezama, različitim preglednicima. Nema “nadamo se da radi” – ima samo “provjereno radi”.

Povećajte svoje poslovne prilike s našom profesionalnim pristupom za redizajnom Vaše web stranice! Kontaktirajte nas danas i zajedno ćemo kreirati rješenje koje će vašu agenciju izdvojiti na tržištu.

Similar Posts