Obnova web stranice

Kad se spomene obnova web stranice, mnogi odmah pomisle na promjenu izgleda, možda zamjenu pozadinske slike, dodavanje novog logotipa ili podebljavanje naslova. Problem je što većina „obnova“ u praksi zapravo ne mijenja ništa važno. Stranica ostaje spora, sadržaj i dalje zbunjuje korisnike, a broj upita – ne mrda.

Mi gledamo obnavljanje web stranica kroz potpuno drugačiju prizmu. Za nas to znači ponovno osmišljavanje kako stranica radi, kome se obraća, što korisnicima nudi i kako se ponaša ispod haube. Da, vizualni sloj se mijenja. Ali to je tek vrh ledenog brijega. Prava obnova je tehnička, strateška i funkcionalna.

Najgora stvar koju možete napraviti s obnovom web stranice je da je doživite kao proljetno čišćenje. Bacimo par starih slika, promijenimo boju gumba, napišemo „drugačiji“ naslov i to je to. Ne, nije. Ako vaša stranica ima 30% bounce rate na naslovnici i ne šalje vam upite već mjesecima – onda nije vrijeme za ukrase, nego za remont.

Kako izgleda ozbiljna obnova web stranice, a ne samo vizualna šminka

Kad se prihvatimo obnove, ne diramo odmah dizajn. Prvo otvaramo Google Analytics, PageSpeed, Search Console, UX snimke (ako ih ima). Pogledamo gdje ljudi odustaju, koji dijelovi stranice su nejasni, gdje korisnik klikne i – ništa se ne dogodi. To su simptomi. A ako se ne bavimo uzrokom, obnova je samo tapkanje po površini.

Kod svake obnove postavljamo isto pitanje: „Što stranica treba postizati, i što trenutno to sprječava?“
Jer nije svaka stranica napravljena da prodaje. Neke informiraju. Neke služe za prijavu. Neke su podrška. Ako to nije jasno definirano – ni obnova neće imati jasan cilj.

Obnova često uključuje:
– redizajn sučelja, ali temeljen na stvarnim korisničkim navikama
– reorganizaciju sadržaja, tako da najvažnije informacije budu prvi klik
– tehničke popravke, od HTTPS grešaka do poboljšanja vremena učitavanja
– SEO korekcije i redirect planove ako se struktura mijenja
– pripremu sustava za rast – više jezika, više proizvoda, više korisnika

Najveći napredak se često dogodi tamo gdje ga nitko ne vidi – u kodu. Kad maknemo stari page builder koji usporava sve, kad uklonimo pet nepotrebnih plugina, kad optimiziramo slike koje godinama nisu bile komprimirane. To je obnova koju korisnik osjeti odmah, iako je ne vidi.

Najčešće greške kod pokušaja “samostalne” obnove web stranice

Prva je – zadržavanje svega starog. I dalje se koristi ista struktura, isti tekstovi, isti CTA-ovi (ako ih uopće ima). Dodaju se samo novi vizuali, možda slider. Rezultat? Stranica izgleda “modernije”, ali i dalje ne funkcionira bolje.

Druga greška – nepostojanje analitike. Ako ne znate gdje ste sada, kako ćete znati je li nova verzija bolja? Ako ne pratite metriku, onda se obnova bazira na dojmu. A dojam vara.

Treće – ignoriranje mobilnog iskustva. Ako prva verzija stranice nije bila mobile-friendly, a „nova“ samo izgleda drugačije na mobitelu, bez da se optimizira sadržaj i interakcije – onda to nije rješenje. Više od polovice korisnika koristi mobitel kao glavni uređaj za pregledavanje. Ako tu padnete, obnova je promašena.

Još jedna zamka je pokušaj da se sve “sredi u tjedan dana”. Dobar redizajn, a posebno prava obnova, ne može se raditi u brzini. Potrebno je vrijeme za analizu, planiranje, testiranje i provjeru prije objave. Kod nas stranica ide na staging, testira se u realnim uvjetima i tek onda pušta – bez stresa, bez iznenađenja.

Jednako tako, obnova bez prilagodbe CMS-a često prođe ispod radara, ali klijent je taj koji kasnije pati. Ako se backend ne pojednostavi, ako se ne standardiziraju blokovi i moduli, svaki idući unos sadržaja postaje mučenje. Zato kod obnove često radimo i prilagodbu administracije – da urednici stvarno mogu koristiti stranicu, a ne da moraju svaki put zvati developera da promijeni paragrafe.

Povećajte svoje poslovne prilike s našom profesionalnim pristupom za obnovom Vaše postojeće web stranice!
Kontaktirajte nas danas i zajedno ćemo kreirati rješenje koje će vašu agenciju izdvojiti na tržištu.

Similar Posts